چالش بازیافت باتری با افزایش تولید خودروهای برقی

از آنجا که خودروهای برقی به سمت جریان اصلی motoring حرکت می‌کنند، شرکت‌ها خود را آماده می‌کنند تا به یک سوال زیست‌محیطی بزرگ رسیدگی کنند: آنچه که با باتری‌های لیتیوم - یونی به کار می کند، زمانی که دور ریخته می شوند چه کار باید کنند؟

 میلیون ها باتری‌ لیتیوم - یونی که قبلا در همه چیز از گوشی‌های هوشمند گرفته تا مسواک الکترونیکی استفاده می‌شوند،منابع زیادی را مصرف می‌کنند چون در سال ۲۰۱۵ حدود ۲ میلیارد دلار از فلزات و مواد معدنی استفاده می‌کنند. تقریبا همه آن‌ها در محل‌های دفن زباله باقی می‌مانند و یا در خانه‌های مردم ابزار استفاده‌ نشده باقی می‌مانند.

باتری‌های استفاده‌شده در خودروهای برقی بسیار بزرگ‌تر از ۸ تا ۱۰ سال است و تا سال ۲۰۲۵ به ۹۰ درصد از بازار باتری لیتیوم - یونی، افزایش تقاضای لیتیوم و بیش از دو برابر کردن تقاضا برای کبالت - دو عنصر اصلی آن‌ها ، در نظر گرفته خواهند شد. قیمت کبالت از قبل بیش از ۸۰ درصد در سال جاری افزایش‌یافته است.

با این حال، در حالی که بازیافت باتری‌های لیتیوم - یونی گسترده نیست، تعدادی از شرکت‌ها امیدوارند که این کار برای خودروهای برقی متفاوت باشد و در حال کار بر روی راه‌هایی برای سود بردن از یک باتری اتومبیل دست‌ دوم است.

از سال ۲۰۰۶، Umicore بلژیک یکی از معدود شرکت‌های بازیافت باتری‌های لیتیوم - یونی، از طریق یک فرآیند ذوب و لیچینگ با مواد شیمیایی برای بازیافت فلزات بوده‌است. این شرکت در حال حاضر در حال اجرای یک فرآیند آزمایشی برای باتری‌های خودروهای برقی است که می‌گوید آماده‌سازی برای " تعداد قابل‌ ملاحظه‌ای " که احتمالا در سال ۲۰۲۵ به بازار خواهند آمد.

یکی از مشکلات این است که باتری‌های لیتیوم یونی در خودروهای برقی از انواع فرایندهای شیمیایی استفاده می‌کنند و توسعه استاندارد بازیافت را دشوارمی‌سازند.

لیندا جنیز، یک تحلیلگر مرکز تحقیقات حمل و نقل در آزمایشگاه ملی آرگون در آزمایشگاه ملی آرگون در ایالات‌متحده می‌گوید:  همه از تدوین خود استفاده می‌کنند".

موسس استیو اسلوپ گفت: " تا سال ۲۰۲۵، این قطعا یک صنعت قدرتمند خواهد بود. ما در حال حاضر و ۲۰۲۰ نحوه انجام این کار را یاد گرفته‌ایم و این مواد رابه تولید تبدیل می‌کنیم که واقعا مهم است ."

راه‌اندازی آزمایشی بازیافت کانادا ( Li - چرخه می‌گوید که این چرخه به شما کمک می‌کند که تمام مواد باتری را بازیافت کنید. این شرکت ادعا می‌کند که می‌تواندهمه انواع باتری‌های لیتیوم - یونی را بازیافت کند که تا ۹۰ درصد مواد از جمله لیتیوم، کبالت، مس و گرافیت را بازیافت می‌کنند .

کوهار، مدیر اجرایی و یکی از بنیانگذاران این شرکت، گفت: " شما ارزش کامل اقتصادی را به دست می‌آورید … این چیزی است که به آن کمک می‌کندکه سودآور باشد.

آقای کوهار تخمین می‌زند که ۱۱ میلیون تن از باتری‌های لیتیوم - یونی تا سال ۲۰۳۰ دور ریخته خواهند شد. او گفت که این شرکت به دنبال پردازش ۵،۰۰۰ تن در سال برای شروع با و در نهایت ۲۵۰،۰۰۰ تن - مقدار مشابهی به یک کارخانه فرآوری برای لیتیوم استخراجی است.

کارمارکر نیز به بازیافت باتری نگاه می‌کنند.

در یک توئیت دیگر در جولای گذشته، الون ماسک موسس شرکت " گیگا فکت.ری موتورز " گفت که باتری باتری این شرکت در نوادا به طور کامل با انرژی پاکتامین خواهد شد وقتی که کامل بودن کامل شامل بازیافت باتری است.

در ماه مه، یک شرکت دولتی متشکل از دو مدیر اجرایی ارشد جنرال موتورز جنرال موتورز و آندرو استیونسون، با شرکتی، ردوود مواد، که در وب سایت خودمی‌گوید این شرکت در حال توسعه فن‌آوری پیشرفته برای " بازیافت مواد، بازسازی، و استفاده مجدد " است.

جیم گرینبرگر، مدیر اجرایی انجمن بین‌المللی تجارت باتری ایالات‌متحده، گفت: " دولت‌ها کاری انجام خواهند داد ، آن‌ها اجازه نخواهند داد که [ باتری‌هایخودرو برقی ] برای پایان دادن در محل‌های دفن زباله به کار گرفته شوند.

چین و اتحادیه اروپا در حال حاضر قوانینی را معرفی کرده‌اند که خودروسازان را مسئول بازیافت باتری‌های خود می‌دانند .

خانم گینس گفت که با این وجود، این سوال وجود دارد که آیا این صنعت مایل به استفاده از مواد بازیافتی است یا خیر. او خاطر نشان کرد که Tyremakersهنوز مایل به استفاده از لاستیک بازیافت نیستند.

او گفت: " از نظر تاریخی بی‌میلی استفاده از مواد بازیافتی تا حدی برای مسائل مربوط به مسئولیت محدود بوده‌است.

پست‌های مشابه

همه چیزی که نیاز است درباره بازیافت باتری ماشین قدیمی باید بدونید با این حال ، این مواد سمی را می توان به محصولات جدید بازیافت کرد و از باتری‌های خودرو برای بازیافت همه چیز از گلدان‌های گیاهی گرفته تا باتری جدید استفاده کرد.

حدود ۹۰ درصد مواد یافت‌شده در باتری‌های خودرو به طور بالقوه برای سلامت انسان خطرناک هستند. این امر به این دلیل است که یک باتری معمولی خودرو شامل اسید سرب - اسید رقیق ، اسید سولفوریک رقیق و طیفی از اجزای دیگر است. اما ۹۰ درصد - گاهی بیش از حد مواد در باتری‌ها می‌تواند بازیافت شده و برای ساختن لباس‌های جدید مورد استفاده قرار گیرد.

اگر قصد فروش عمده‌ای ضایعات باطری، ضایعات الکترونیکی، برد سوخته موبایل، بازیافت طلا و خرید عمده‌ای باطری نو را دارید کافی است فقط با ما تماس بگیرید.